ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΔΡΑΜΑΣ
ΤΟΜΕΑΡΧΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
Κ.Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
14-12-2020
Ερώτηση 50 βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ: «Οι ταχυμεταφορές κατέρρευσαν και η κυβέρνηση παρακολουθεί ανέμελη τους πολίτες να ταλαιπωρούνται και τους εργαζόμενους να εξουθενώνονται»
Ο βουλευτής Δράμας και τομεάρχης Δικαιοσύνης της Κ.Ο του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Θεόφιλος Ξανθόπουλος, συνυπέγραψε ερώτηση του τομεάρχη Ψηφιακής Διακυβέρνησης Μ. Κάτση, για την κατάρρευση των ταχυμεταφορών εν μέσω του 2ου lockdown, με τεράστιες καθυστερήσεις στην παράδοση επιστολών, δεμάτων και παραγγελιών ηλεκτρονικού εμπορίου.
Όπως αναφέρεται στην ερώτηση που υπογράφουν συνολικά 50 βουλευτές, η κατάρρευση των ταχυμεταφορών λόγω της εκτόξευσης της ζήτησης, κυρίως από την αύξηση των παραγγελιών μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου, αποτελεί μια σημαντική συνέπεια της… ανεμελιάς της κυβέρνησης και της ανικανότητάς της να προετοιμάσει και να ρυθμίσει έναν σημαντικό κρίκο της αλυσίδας της οικονομίας της χώρας, τονίζουν οι βουλευτές.
Μια σοβαρή διαχείριση εκ μέρους της κυβέρνησης θα ήταν να βοηθήσει τον κλάδο να προετοιμαστεί με επενδύσεις, προσλήψεις αορίστου χρόνου και εκπαίδευση προσωπικού, όπως επίσης και να φροντίσει για την αυστηρή εφαρμογή του ρυθμιστικού πλαισίου και της εργατικής νομοθεσίας. Τίποτα από τα παραπάνω δεν έγινε και οι εταιρείες ταχυμεταφορών δεν προέβησαν εγκαίρως σε επέκταση και αναδιοργάνωση υποδομών και σε προσλήψεις και εκπαίδευση προσωπικού, ώστε να είναι έτοιμες να αντιμετωπίσουν την αυξημένη ζήτηση, προσθέτουν.
Έτσι, οι παραλήπτες γίνονται καθημερινά μάρτυρες τεράστιων καθυστερήσεων που μπορεί να διαρκέσουν έως και εβδομάδες, ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα, ενώ ταυτόχρονα έχουν αναφερθεί περιπτώσεις όπου λόγω χρονικής πίεσης δεν αναζητούνται από τις εταιρείες, παρά μόνο βρίσκουν ειδοποιητήριο, χωρίς μάλιστα να τους ειδοποιούν και 2η φορά όπως υποχρεούνται.
Ως συνήθως, την πίεση που δέχεται το σύστημα την επωμίζονται οι εργαζόμενοι, οι οποίοι καλούνται να δουλεύουν εξαντλητικά ωράρια, ενώ η πίεση αυτή συγκεκριμένα στους ταχυμεταφορείς συνεπάγεται τεράστιο κίνδυνο για την ασφάλειά τους, καθώς πρόκειται για έναν κλάδο που έχει πληρώσει διαχρονικά βαρύ φόρο αίματος στην άσφαλτο.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. στηλιτεύουν, ακόμα, το γεγονός ότι καμία σοβαρή ενέργεια δεν έγινε εκ μέρους της κυβέρνησης, προκειμένου η υπό δημόσιο έλεγχο εταιρεία του κλάδου, τα ΕΛΤΑ Courier, να εκμεταλλευτεί την αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου και να πρωτοστατήσει στην αγορά, με το μεγαλύτερο εν Ελλάδι δίκτυο καταστημάτων που διαθέτει ο Όμιλος ΕΛΤΑ. Αντ’ αυτού, η κυβέρνηση ασχολήθηκε με τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων με προοπτική ιδιωτικοποίησης, τη στιγμή που, με την ανοχή της, οι διοικήσεις στα ΕΛΤΑ ασχολούνταν με αυξήσεις στις αμοιβές τους, προσλήψεις υψηλόμισθων μετακλητών και κατασπατάληση δημοσίου χρήματος με σκανδαλώδεις αναθέσεις υπηρεσιών.
Με την ερώτηση καλούνται οι αρμόδιοι υπουργοί να απαντήσουν τι έκαναν τους τελευταίους μήνες προκειμένου να προετοιμαστούν οι κρίσιμοι κλάδοι των ταχυμεταφορών και του ηλεκτρονικού εμπορίου και ιδίως τα δημόσια ΕΛΤΑ Courier, με επενδύσεις και προσλήψεις, για την αντιμετώπιση της μεγάλης αύξησης της ζήτησης σε ενδεχόμενο 2ο lockdown, το οποίο τελικά επιβεβαιώθηκε και ξεκίνησε την 7/11/2020. Καλούνται, επίσης, να απαντήσουν τι θα κάνουν για να αντιμετωπιστούν τα σημερινά τεράστια προβλήματα στη διαθεσιμότητα και τις καθυστερήσεις παράδοσης των προϊόντων, αλλά και για να προστατευθούν οι εργαζόμενοι με ελέγχους τήρησης της εργατικής νομοθεσίας. Τέλος, ζητούνται από τους Υπουργούς στοιχεία για την αύξηση των σχετικών καταγγελιών από πολίτες, τις οποίες έχουν λάβει οι αρμόδιες Αρχές, καθώς και σε τι ενέργειες έχουν προβεί αυτές για τη διερεύνηση και αντιμετώπισή τους.
Ακολουθεί η ερώτηση
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
- Ψηφιακής Διακυβέρνησης
- Ανάπτυξης και Επενδύσεων
- Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
Θέμα: «Μεγάλα προβλήματα με καθυστερήσεις στις ταχυμεταφορές»
Η καταστροφική στάση της κυβέρνησης απέναντι στην πανδημία του κορονοϊού και, συγκεκριμένα, ο ανεύθυνος, αδικαιολόγητος εφησυχασμός που καλλιέργησε μετά το πρώτο κύμα, εκτός από τις τραγικές επιπτώσεις για τη δημόσια υγεία, είχε σοβαρές επιπτώσεις και σε όλες τις πτυχές της κοινωνικής δραστηριότητας, ιδίως στην οικονομία/επιχειρηματικότητα. Ήδη από το πρώτο κύμα, τα αναγκαστικά μέτρα αναστολής λειτουργίας καταστημάτων λιανεμπορίου, είχαν ως συνέπεια μια σημαντική αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο εξυπηρετείται από υπηρεσίες ταχυμεταφορών.
Το καλοκαιρινό επικοινωνιακό αφήγημα της κυβέρνησης, με το οποίο αυτάρεσκα καλλιεργούσε τη νίκη της απέναντι στον κορονοϊό, ως γνωστόν συνοδεύτηκε από σειρά δημόσιων τοποθετήσεων στελεχών της, με τις οποίες απέκλειαν ένα 2ο lockdown και νέα αναγκαστικά μέτρα αναστολής λειτουργίας καταστημάτων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, όχι μόνο η κυβέρνηση να μην προετοιμαστεί στους τομείς της υγείας και της παιδείας, με τα γνωστά σημερινά αποτελέσματα αδυναμίας των συστημάτων να παρέχουν καθολικά τα αντίστοιχα αγαθά στους πολίτες, αλλά και οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου και ταχυμεταφορών να μην προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες προετοιμασίας, με προσλήψεις και επενδύσεις επέκτασης της χωρητικότητας του δικτύου τους, ώστε να αντιμετωπίσουν την ιδιαίτερα αυξημένη ζήτηση που επιβεβαιώθηκε από την πραγματικότητα των ημερών.
Τα αποτελέσματα τα ζουν στην καθημερινότητά τους οι πολίτες που είτε παραγγέλνουν ηλεκτρονικά προϊόντα από επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, είτε χρησιμοποιούν υπηρεσίες ταχυμεταφορών. Τεράστιες καθυστερήσεις στην παράδοση προϊόντων και δεμάτων από τις συμβεβλημένες εταιρείες ταχυμεταφορών, που μπορεί να διαρκέσουν έως και εβδομάδες, ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, εταιρείες ταχυμεταφορών, παραβιάζοντας τους όρους της άδειάς τους, δεν προβαίνουν, όπως υποχρεούνται, σε 2η κοινοποίηση εφόσον δεν βρεθεί ο παραλήπτης του ταχυδρομικού αντικειμένου, ενώ έχουν αναφερθεί ακόμα και περιπτώσεις όπου για να γλυτώσουν χρόνο, προβαίνουν κατευθείαν στην 1η κοινοποίηση χωρίς να αναζητήσουν πρώτα τον παραλήπτη. Αποτέλεσμα των παραπάνω, είναι οι παραλήπτες να προστρέχουν οι ίδιοι στα κατά τόπους πρακτορεία των εταιρειών, προκειμένου να παραλάβουν τα αντικείμενα που δεν τους παραδόθηκαν κατ’ οίκον, σχηματίζοντας μάλιστα τεράστιες ουρές έξω από αυτά.
Η παραπάνω κατάσταση επιβεβαιώνεται από σχετικές ενημερωτικές ανακοινώσεις που αναγκάστηκαν να αναρτήσουν οι εταιρείες ταχυμεταφορών στις ιστοσελίδες τους, απευθυνόμενες στους καταναλωτές, στις οποίες μεταξύ άλλων αναφέρουν τον προσωρινό περιορισμό στην ποικιλία των υπηρεσιών που παρέχουν. Το πρόβλημα των μεγάλων καθυστερήσεων στις ταχυμεταφορές έχουν επιβεβαιώσει με δημόσιες τοποθετήσεις τους, οι κ.κ. Υπουργοί Ανάπτυξης & Επενδύσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Παρόλο που οι εταιρείες υποστηρίζουν ότι προετοιμάστηκαν αυξάνοντας το προσωπικό και τις υποδομές (οχήματα, χωρητικότητα κέντρων αποθήκευσης και διαλογής), το 2ο lockdown σε συνδυασμό με τις περιόδους προσφορών Black Friday, Cyber Monday και την περίοδο των χριστουγεννιάτικων αγορών, εκτόξευσαν τη ζήτηση υπερβαίνοντας τις δυνατότητές τους. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ωστόσο, οι εταιρείες προχώρησαν καθυστερημένα σε προσλήψεις ενοικιαζόμενων εργαζομένων, τους οποίους και δεν εκπαίδευσαν για τις ιδιαίτερες απαιτήσεις του επαγγέλματος, που μεταξύ άλλων αφορούν την ασφαλή μεταχείριση προϊόντων, την προστασία προσωπικών δεδομένων και του απορρήτου των επιστολών. Ταυτόχρονα, οι ευθύνες γίνονται μπαλάκι μεταξύ των εταιρειών ταχυμεταφορών και των επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου, γεγονός που μαζί με τις προαναφερθείσες δυσλειτουργίες και καθυστερήσεις, υπονομεύει την αξιοπιστία της αγοράς απέναντι στους καταναλωτές. Όλα τα παραπάνω λειτουργούν αποτρεπτικά για επόμενες εξ αποστάσεως αγορές, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται αρνητικές επιπτώσεις στην ιδιωτική κατανάλωση που αποτελεί μεγάλο τμήμα του ΑΕΠ της χώρας και μάλιστα σε έναν από τους λιγοστούς κλάδους που έχει τη δυνατότητα να παράξει ΑΕΠ εν μέσω lockdown. Το επιχειρηματικό οικοσύστημα δεν έχει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία της αυξημένης καταναλωτικής ζήτησης, με το αρμόδιο Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων να παρακολουθεί τις εξελίξεις χωρίς να έχει κάνει την παραμικρή δομική παρέμβαση, παρόλο που τα προβλήματα παρατηρούνται εδώ και αρκετό καιρό.
Οι τεράστιες καθυστερήσεις, φαίνεται, σύμφωνα με δημοσιεύματα, πως έχουν οδηγήσει στην κατακόρυφη αύξηση των σχετικών καταγγελιών πολιτών προς τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή και τις ανεξάρτητες Αρχές του Συνηγόρου του Καταναλωτή και της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Οι καταγγελίες αυτού του είδους προς την ΕΕΤΤ φέρονται να έχουν 20πλασιαστεί σε καθημερινή βάση, σε σχέση με πριν το 2ο lockdown, κάτι που φαίνεται πως έχει οδηγήσει την Αρχή σε πλήθος κλήσεων εταιρειών ταχυμεταφορών προς ακρόαση για διερεύνηση των καταγγελιών και ενδεχόμενη επιβολή κυρώσεων. Το βέβαιο είναι πως η ΕΕΤΤ έχει προβεί σε δημόσιες ανακοινώσεις, επιβεβαιώνοντας τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται, εφιστώντας ταυτόχρονα την προσοχή των καταναλωτών στους όρους και τους χρόνους παράδοσης κατόπιν ηλεκτρονικών αγορών, ενημερώνοντάς τους για τις υποχρεώσεις των εταιρειών ταχυμεταφορών βάσει των αδειών που τους έχουν χορηγηθεί από την ΕΕΤΤ, αλλά και τα νόμιμα δικαιώματα και εργαλεία προστασίας των καταναλωτών. Συστάσεις και επισημάνσεις σχετικές με το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει κάνει δημόσια και ο «Συνήγορος του Καταναλωτή».
Πέραν των παραπάνω, σοβαρές είναι οι επιπτώσεις που έχει ο κορεσμός των δυνατοτήτων των εταιρειών ταχυμεταφορών στο σύνολο των εργαζομένων τους, οι οποίοι ως συνήθως επωμίζονται την πίεση που δέχεται το σύστημα και ιδίως στους ταχυμεταφορείς. Στο φως της δημοσιότητας έρχονται συνεχώς καταγγελίες για εξοντωτικά ωράρια σε ένα από τα πιο επικίνδυνα επαγγέλματα, που έχει πληρώσει βαρύ φόρο αίματος στην άσφαλτο, καθώς και για συνεχείς παραβιάσεις της νομοθεσίας από τους εργοδότες. Όλα αυτά, μάλιστα, συμβαίνουν σε συνέχεια της αδιαφορίας και των μεγάλων καθυστερήσεων της κυβέρνησης στην εφαρμογή των προστατευτικών διατάξεων και την έκδοση κανονιστικών πράξεων, του πλαισίου που απορρέει από το άρθρο 212 του Νόμου 4512/18, τα άρθρα 55 και 56 του ν.4611/2019 και τις εγκυκλίους 67315/3178/18-12-2018 και 29613/1754/2-7-2019 του πρώην Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης, σε συνδυασμό με τη σημαντική αποδυνάμωση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας. Η αδιαφορία αυτή συνεχίστηκε προκλητικά, ακόμα και μετά το 1ο lockdown που ανέδειξε τον σημαντικότατο κοινωνικό και οικονομικό ρόλο που παίζει η εργασία των ταχυμεταφορέων.
Τέλος, για τη διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου, η εταιρεία ταχυμεταφορών του Ομίλου ΕΛΤΑ, η ΕΛΤΑ Courier – «ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ Α.Ε.», όφειλε ήδη από το 1ο lockdown να έχει προχωρήσει σε γενναία επέκταση και αναδιοργάνωση των υποδομών, καθώς και σε προσλήψεις προσωπικού, ώστε, όχι μόνο να αντιμετωπίσει τις αυξημένες ανάγκες ενός 2ου ενδεχόμενου lockdown, αλλά και να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία να αναπτύξει σε μόνιμη βάση τις υπηρεσίες ταχυμεταφορών και δέματος, έναντι των ιδιωτών ανταγωνιστών της. Τέτοιες κινήσεις, σε συνδυασμό με την εκμετάλλευση του μεγαλύτερου από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία, εν Ελλάδι δίκτυο καταστημάτων που διαθέτει ο Όμιλος ΕΛΤΑ, θα έδιναν αναπτυξιακή προοπτική και λύσεις στα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει συνολικά ο Όμιλος του ιστορικού αυτού Οργανισμού. Αντί για τα παραπάνω, και με την απόλυτη κάλυψη της Κυβέρνησης, οι διοικήσεις των ΕΛΤΑ Courier και του Ομίλου άφησαν την ευκαιρία αυτή να πάει χαμένη. Είναι χαρακτηριστικό και εξοργιστικό, ότι την ίδια στιγμή που τα ΕΛΤΑ αντιμετώπιζαν σοβαρά προβλήματα επιβίωσης και χρειάζονταν διαρθρωτικές αλλαγές σε αναπτυξιακή κατεύθυνση, οι διοικήσεις, όχι μόνο δεν προχώρησαν σε καμιά τέτοια ενέργεια, αλλά επιπλέον ασχολούνταν με την κατασπατάληση δημοσίου χρήματος από τους πόρους των ΕΛΤΑ. Με αύξηση των αμοιβών τους, πρόσληψη υψηλόμισθων μετακλητών με κλειστά 3ετή συμβόλαια, καθώς και σκανδαλώδεις αποφάσεις αναθέσεις υπηρεσιών σε ιδιώτες, όπως η μνημειώδης απόφαση ανάθεσης έργου 250.000 ευρώ συν ποσοστών επί πωλήσεων, για κατασκευή πλατφόρμας e-market place σε εταιρία-«φάντασμα» ιδιοκτησίας δυο φυσικών προσώπων, η οποία είχε συσταθεί 1 μέρα πριν την απόφαση ανάθεσης, με βάση δήθεν οικονομικής προσφοράς που είχε καταθέσει μέρες πριν καν συσταθεί. Είναι εκκωφαντική, ταυτόχρονα, η αφωνία για τα παραπάνω των συναρμοδίων Υπουργών, οι οποίοι μάλιστα δεν έχει έχουν μέχρι σήμερα απαντήσει στον από 6/3/2020 και 8/5/2020 κοινοβουλευτικό έλεγχο βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. για τα θέματα αυτά (με αρ. πρωτ. 227/4723 Ερώτηση & ΑΚΕ και 6316 Ερώτηση, αντίστοιχα). Αυτό, όμως, που φρόντισαν να κάνουν οι Υπουργοί ήταν να ασχοληθούν με τη νομοθέτηση (άρθρα 41-49 του ν.4758/2020) με τροπολογία, χωρίς διαβούλευση, σε άσχετο νομοσχέδιο, του «ξαφνικού θανάτου» εργασιακών σχέσεων και Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στον Όμιλο ΕΛΤΑ. Νομοθέτησαν, έτσι, τις μειώσεις μισθών, την εκβιαστική εθελούσια έξοδο συνοδευόμενη από την απειλή υποχρεωτικών μετακινήσεων, τις απολύσεις, την εξαίρεση από το διαφανές ευρωπαϊκό πλαίσιο περί δημοσίων συμβάσεων. Νομοθέτησαν, συνοπτικά, τη μετατροπή των ΕΛΤΑ και ΕΛΤΑ Courier σε επιχειρήσεις που διέπονται από όρους του ιδιωτικού τομέα με σκοπό τη μελλοντική ιδιωτικοποίηση, στο όνομα μάλιστα της ευελιξίας και της Εταιρικής Διακυβέρνησης, προκειμένου δήθεν να γίνουν ανταγωνιστικά. Ωστόσο, το προσχηματικό αυτό, νεοφιλελεύθερο αφήγημα της κυβέρνησης ότι οι όροι ιδιωτικού τομέα είναι δήθεν πανάκεια για την ομαλή λειτουργία και την ανταγωνιστικότητα μιας εταιρείας, έρχεται να καταρρεύσει με πάταγο σήμερα που βλέπουμε αντίστοιχες επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα να «καταρρέουν» κι αυτές από το βάρος της ζήτησης, αδυνατώντας να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους.
Κατόπιν των παραπάνω,
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
- Σε ποιες ενέργειες έχουν προβεί τους τελευταίους μήνες προκειμένου να προετοιμαστούν οι κρίσιμοι κλάδοι των ταχυμεταφορών και του ηλεκτρονικού εμπορίου, με κινητοποίηση επενδύσεων για την αντιμετώπιση της κατακόρυφης ζήτησης σε ενδεχόμενο 2ο lockdown, το οποίο επιβεβαιώθηκε και ξεκίνησε την 7/11/2020;
- Σε ποιες ενέργειες θα προβούν προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα σημερινά τεράστια προβλήματα στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τις ταχυμεταφορές, όσον αφορά τη διαθεσιμότητα προϊόντων και την παράδοσή τους σε εύλογο χρονικό διάστημα στους καταναλωτές;
- Σε ποιες ενέργειες έχουν προβεί ώστε να προστατευθούν οι εργαζόμενοι στις εταιρείες ταχυμεταφορών από παραβίαση εκ μέρους της εργοδοσίας του νομοθετικού πλαισίου, του σχετικού με τις συνθήκες και τους όρους εργασίας, ιδίως όσον αφορά τα ωράρια, αλλά και την ιδιοκτησία και την κατάσταση των οχημάτων και εν γένει την ασφάλεια των ταχυμεταφορέων; Έχουν αυξηθεί σε σχέση με την περίοδο πριν το lockdown και κατά πόσο οι σχετικοί έλεγχοι από τις αρμόδιες Αρχές;
- Ποιες είναι οι υποχρεώσεις των εταιρειών ταχυμεταφορών σχετικά με τις υπηρεσίες που οφείλουν να παρέχουν στους καταναλωτές, σύμφωνα με τους όρους των αδειών που τους έχουν χορηγηθεί από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων;
- Πόσες καταγγελίες σχετικά με καθυστερήσεις παράδοσης δεμάτων από εταιρείες ταχυμεταφορών, έχουν λάβει από 7/11/2020 και μετά η Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή, ο «Συνήγορος του Καταναλωτή» και η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων; Κατά πόσο είναι αυξημένο το πλήθος των καταγγελιών αυτών σε σχέση με πριν την 7/11/2020; Σε ποιες ενέργειες έχουν προβεί οι Αρχές αυτές για τη διερεύνηση και αντιμετώπιση των καταγγελιών αυτών; Έχουν αντιμετωπίσει οι ενέργειες αυτές τα προβλήματα, σε κάποιο βαθμό;
- Σε ποιες ενέργειες είχαν προβεί προκειμένου η, υπό δημόσιο έλεγχο και εποπτεία, εταιρεία των ΕΛΤΑ Courier – «ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ Α.Ε.» να αναπτυχθεί εγκαίρως ώστε να είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί την κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης σε ένα ενδεχόμενο 2ο lockdown, το οποίο επιβεβαιώθηκε και ξεκίνησε την 7/11/2020; Πώς αυτό-αξιολογούν τις ενδεχόμενες ως άνω ενέργειές τους, με βάση τα αποτελέσματα στη δυνατότητα που έχει σήμερα η ΕΛΤΑ Courier να ανταπεξέλθει στην αυξημένη ζήτηση;
- Ποιες ενέργειες έχουν γίνει (αναθέσεις, συμβάσεις, υλοποίηση φυσικού αντικειμένου, εντολές πληρωμών κ.ά.) κατόπιν της από 10/4/2020 απόφασης ανάθεσης έργου (ΑΔΑ: ΨΖΑΣΟΡΛ1-ΒΜΤ) που έλαβε το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας ΕΛΤΑ Courier – «ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ Α.Ε.», προκειμένου να υλοποιηθεί το έργο κατασκευής και λειτουργίας ηλεκτρονικής αγοράς (e–market place);
Οι ερωτώντες βουλευτές
Κάτσης Μάριος
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αγαθοπούλου Ειρήνη-Ελένη
Αλεξιάδης Τρύφων
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Αραχωβίτης Σταύρος
Αυγέρη Θεοδώρα (Δώρα)
Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Αναστασία (Νατάσα)
Ελευθεριάδου Σουλτάνα
Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Καλαματιανός Διονύσιος-Χαράλαμπος
Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω)
Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Λάππας Σπυρίδωνας
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπαλάφας Ιωάννης
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)
Νοτοπούλου Αικατερίνη (Κατερίνα)
Ξανθόπουλος Θεόφιλος
Παπαηλιού Γεώργιος
Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)
Πολάκης Παύλος
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Ραγκούσης Ιωάννης
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)
Σπίρτζης Χρήστος
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τζάκρη Θεοδώρα
Τζούφη Μερόπη
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος (Αλέκος)
Φάμελλος Σωκράτης
Φίλης Νικόλαος
Χαρίτου Δημήτριος (Τάκης)
Χαρίτσης Αλέξανδρος (Αλέξης)
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης
Χρηστίδου Ραλλία