ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΟΜΕΑΡΧΗΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

30-10-2025

Θ. Ξανθόπουλος: Σοβαρά ερωτήματα για την ασφάλεια των πτήσεων και τη διαφάνεια κατά την ακρόαση του προτεινόμενου από την κυβέρνηση Διοικητή της  Αρχής  Πολιτικής Αεροπορίας

Τα σοβαρά ερωτήματα που προκύπτουν για το μείζον ζήτημα της  ασφάλειας των πτήσεων που έχει αναδείξει ο ΣΥΡΙΖΑ, έθεσε ο βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Εσωτερικών το ΣΥΡΙΖΑ–ΠΣ Θεόφιλος Ξανθόπουλος, προς τον προτεινόμενο από την κυβέρνηση για την θέση του Διοικητή της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας(ΑΠΑ), Χρ. Τσίτουρα, κατα την ακρόαση της αρμόδιας Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας.

“Με  βάση τα δημοσιεύματα, τα οποία είναι εκτεταμένα και όχι μόνο στον αντιπολιτευόμενο Τύπο, υπάρχει μια αίσθηση ανασφάλειας. Ο δημοσιογραφικός τίτλος είναι «Τέμπη του αέρα». Δεν τον υιοθετώ αβασάνιστα, αλλά θα ήθελα μία δήλωσή σας, μία ερμηνεία, γιατί υπάρχει αυτή η ανησυχία στη δημόσια σφαίρα για την ασφάλεια των αεροπορικών μεταφορών”, υπογράμμισε.

   Ο κ. Ξανθόπουλος κατέθεσε στα πρακτικά Ερώτηση της ομάδας της Ευρωπαϊκής Αριστεράς  στο Ευρωκοινοβούλιο στην οποία επισημαίνεται ότι «με ευθύνη της ελληνικής κυβέρνησης σωρεία παραβάσεων της ενωσιακής νομοθεσίας και καταδίκη από το δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης». ‘Εκανε επίσης αναφορά σε πρόσφατη δήλωση της Κατ. Νοτοπούλου, (20/10/25, με την οποία ζητούσε να αποσυρθεί το άρθρο 32 του νομοσχεδίου για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, επισείοντας κίνδυνο για την ασφάλεια των πτήσεων και αποψίλωση του αεροδρομίου Μακεδονία». Επίσης, στις 17/10/2025 κατατέθηκε Εερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, με θέμα:  «Ελλιπής στελέχωση στο αεροδρόμιο Ακτίου -Κίνδυνοι για την ασφάλεια των πτήσεων».

“Τα λέω αυτά, διότι περιγράψατε με βάση τα σχεδιαγράμματα μία περίπου ειδυλλιακή εικόνα, η οποία από τον κοινοβουλευτικό, τουλάχιστον, έλεγχο, δεν προκύπτει. Θα ήθελα, λοιπόν, καταρχάς, μία τοποθέτηση επί των συγκεκριμένων ζητημάτων που έθεσαν οι συνάδελφοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ”, τόνισε.

Ο κ. Ξανθόπουλος ανέφερε επίσης ότι η  απόφαση 1355/2025 της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου που δεν ενέκρινε μια σύμβαση ύψους 1.750.000 ευρώ,  την οποία ο ίδιος δεν θέλησε να περάσει από προσυμβατικό έλεγχο ισχυριζόμενος ότι δεν συνιστά δημόσια σύμβαση, αποτελεί ένα ηχηρό ράπισμα και για τον ίδιο ως υποψήφιο αλλά  βεβαίως και για τον Υπουργό Υποδομων και Μεταφορών κ. Χρ. Δήμα που τον προτείνει.  

Τέλος, σημείωσε ότι  ο ίδιος, ως πρώην διοικητής της Αρχής  και εκ νέου υποψήφιος, προσέλαβε ως σύμβουλο τον κ. Luc Tytgat, ο οποίος μόλις είχε συνταξιοδοτηθεί από τον EASA, στον οποίο εκτελούσε χρέη Αναπληρωτή Προέδρου και είχε υφισταμένους τα δύο μέλη της Επιτροπής, ενώ ταυτόχρονα το ένα μέλος της Επιτροπής, είχε συνεργαστεί στενά και για μεγάλο διάστημα με τον πρώην διοικητή.